9. třída

PátekČJZNJMF
TV-h

Rychta Krásensko

Týden  v Krásensku. V malé (a možná neznámé) vesničce, která se rozléhá v okolí CHKO Moravského krasu. Pro mnohé absolutně nepodstatná věc. Pro nás to však byl týden plný nezapomenutelných a společně prožitých zážitků. Strávili jsme jej formou EKO pobytu na Rychtě (což je jedno z mnoha výukových center Lipky) přímo v centru Krásenska.

Cestu tam i zpět jsme strávili ve vlaku a v autobusu. Už tam jsme se (teda aspoň většina) hodně pobavili.

Musím ještě zmínit, že celý tento pobyt s námi jakožto žáky strávila naše třídní učitelka Soňa Adamíková a zdravotnice našeho pobytu Eva Botlíková. A věřte mi, asi to nebyl vždycky lehký úkol, ale doufám, že si to s námi taky užily.

Celý týden jsme byli losem rozděleni do pěti skupinek, ve kterých jsme spolupracovali, bádali, řešili zapeklité otázky a úkoly, zkoumali přírodu, ale taky se i hodně nasmáli, vtipkovali a společně si naše aktivity užívali. Práce v těchto skupinkách pro nás byla i důležitou součástí celotýdenní hry Evoluce, která nás ze začátku moc nebavila a ani jsme ji příliš nechápali, ovšem později jsme našli její smysl,

a tak nás opravdu nadchla.

Ať již ve zmíněných skupinkách, nebo jako jednotlivci (či ve dvojicích nebo jakémkoli jiném seskupení) jsme prováděli různé aktivity buď v rámci programu (ten pro nás měli připravený učitelé z Rychty,

za jejichž nasazení a zápal jim děkuji), nebo ve svém tzv. osobním volnu. Každý den se nám naskytla minimálně jedna taková aktivita a podle mě by byla škoda nezmínit ani jednu jedinou konkrétně. Např. hned první den jsme se seznámili s živočichy chovanými na Rychtě, mezi které patřili chameleoni, gekončíci a další malé i větší potvůrky. Naším favoritem se stal okamžitě chameleon Vasil. Následně jsme pak prováděli výzkum nedalekého jezírka, což bylo velmi vtipné.

Druhý den proběhl výlet okolím Jedovnice a Rudice spojený s výzkumem rostlin a návštěvou jeskyně. Jen někteří z nás se odvážili reálné prolézání jeskyně absolvovat a osobně ve mně to zanechalo pozitivní a hluboký zážitek.

Třetí den jsme měli v plánu výzkum ptáků a následně zkoumání drobných živočichů, kteří žijí v zemi, avšak kvůli nepřízni počasí jsme museli odpoledne strávit uvnitř nikoli venku.

Čtvrtý den byl pro většinu z nás možná úplně nejzábavnější. Měli jsme možnost vybrat si téma a styl pro náš závěrečný výzkum či projekt, který jsme potom zpracovali na velký plakát. Myslím, že právě tato aktivita byla pro mnohé z nás jedna z nejzajímavějších, protože jsme zde měli téměř naprostou volnost.

Poslední den našeho pobytu jsme tyto projekty předváděli. Tyhle aktivity byly součástí programu.  Jiné aktivity jako společné večerní hry, pokusy hrát stolní tenis, zpívání s kytarou nebo obyčejné povídání či cokoliv, co jsme prováděli na pokojích, jsme brali jako zaplnění našeho volného času. Hodně takovýchto chvilek jsme prostě vyplnili obyčejným nekonečným smíchem. Měli jsme zde ale i pár krušných chvil, ale už teď na ně vzpomínáme s úsměvem.  Samozřejmě ještě nesmím zapomenout na táborák, který podle mě k takovémuto pobytu prostě patří.  Tam se taky odehrálo mnoho velmi veselých momentů. Napadá mě stále hodně dalších věcí, které stojí za zmínku a pro někoho byly možná nejhlavnější. Avšak na to, že jsme byli pryč jen týden, vidím, že jsme toho zvládli hodně, a tak ten zbytek nechám ve hvězdách, kterých jsme mimochodem viděli obrovské množství.

Na naši Rychtu budeme (doufám) všichni vzpomínat v dobrém. Ve mně celý týden nechal mnoho zážitků, na které snad nezapomenu a pokaždé, když na ně jen pomyslím, anebo je budu rovnou někomu vyprávět, se asi neubráním smíchu nebo aspoň širokému úsměvu na rtech.

Martina Kašná, VIII. trřída

Školní výlet

Vzpomínka na 8.třídu

Brno – do výšek i do podzemí, kulturně i sportovně

Dne 4. 6. jsme my, jakožto 8. třída, navštívili největší moravskou metropoli, Brno. Již brzkou ranní cestu vlakem jsme si užili. Návštěvu Brna jsme zahájili prohlídkou kasemat pod brněnskou dominantou, hradem Špilberkem. Po malé procházce centrem města se odvážnější z nás vydali na prohlídku věže Staré radnice. Výhled, který se nám naskytl, byl opravdu ohromný. Celé Brno jsme měli jako na dlani. Nadšeně jsme ukazovali všemi směry, pojmenovávali jsme místa, kterými jsme procházeli.

Po sestupu z věže jsme ještě prošli náměstí Svobody s netradičním „časostrojem“. Čekala nás cesta brněnskou „šalinou“. Pro paní učitelky Adamíkovou a Jandáskovou to byl kritický moment, ovšem zvládli jsme to bez jakýchkoliv komplikací.

Pak už nás čekal Laser aréna Brno. Téměř všichni jsme se odvážili překročit práh arény a po hlavě se vrhli do akčního dobrodružství.

Po skončení všech aktivit jsme se vřítili na Hlavní nádraží, abychom stihli náš vlak zpátky domů. I když jsme byli zmožení celodenním horkem, do vlaku jsme usedali nadšení ze všech zážitků, které jsme za celý den prožili.