Týden od pondělí 3. 5. do pátku 7. 5. 2021


PONDĚLÍ

Čtení

Uděláme v online výuce (co nestihneme, udělají děti samostatně).

Úkoly na listu s. 112

Přečíst text ve cv. 1. Škrtnout nepravdivá tvrzení v rámečcích (Praha leží na břehu moře. - Praha leží ve Středočeském kraji.), (Lidé tam mluví jenom anglicky. – Lidé tam mluví česky.), (Říká se jí stověžatá, ale má tisíce věží. – Říká se jí stověžatá, nyní má okolo 500 věží.).

Přečíst slova ve sloupci ze cv. 2, zakroužkovat slabiky „bě“ žlutě, „pě“ oranžově, „vě“ zeleně.

Úkoly na listu s. 113

Cv. 1 –rébus – KOST.

Cv. 2 – přečíst slova v tabulce; najít slova podle obrázků  a písmena vepsat do mřížky v testu ze 3. cv. (KARLŮV).

Cv. 3 – přečíst text a podtrhnout odpovědi: Kdy měli sraz (v šest hodin ráno)? Čím cestovali (autobusem)? Kdy dojeli do Prahy (v devět)? Kam šli nejdříve (na Václavské náměstí)? Kam šli odtud (k orloji)? Kam se vydali přes Karlův most (na Pražský hrad)?


Psaní

Řádky na listu s písmenem Y (od 2. řádku) a s písmenem g (od 3. řádku) na s. 14 a 15.



ÚTERÝ

Čtení

Uděláme v online výuce (co nestihneme, udělají děti samostatně).

Úkoly na listu s. 114

Cv. 1 – vymýšlení slov: ně – pilně, slůně, krásně; tě – tělo, těsto, štěká; ť – labuť, chuť, sviť; ň – dlaň, kůň, saň; ď – Naďa, zeď, loď; bě – bělouš, Běta, běží; pě – pění, poupě, pět; dě – děti, mládě, dělá.

Cv. 2 – Přečíst text a podtrhnout správné odpovědi: Podtrhnout dopravní prostředek do zoo (parník). Po jaké řece pluli Prahou (po Vltavě)? Podtrhni živočichy, které děti v zoo viděly (slony, opice, šelmy. tučňáky, žirafy). Odkud byl krásný výhled na Prahu (ze zámku)? 

Slabikář

Na s. 120 přečíst text.

Dopsat do vět chybějící slova (Každý večer maminka koupala Petra ve VANIČCE. Petr sebou ve VODĚ mrskal jako RYBKA a někdy se pokusil sníst kousek MÝDLA.)                      

Nakreslit sebe do rámečku jako malé miminko.


Psaní

Psaní písmene G v Písance na s. 21.

Přepsat psacím písmem z listu na s. 63 sloupce s g, G (GA, GO, GU).



STŘEDA


Psaní

Přepsat psacím písmem z listu na s. 63 sloupce s g, G (poslední 2 nad sebou – gauč…).

V Písance úkoly na s. 22 ( opsat jména ze s. 103 ve Slabikáři; názvy zvířat – gepard, tygr, gorila).



ČTVRTEK

Čtení

Uděláme v online výuce (co nestihneme, udělají děti samostatně).

Slabikář

Přečíst text na s. 121 – 122.

Poslech: Vlk a sedm kůzlátek: https://www.youtube.com/watch?v=rSnnbh7-yDw


Psaní

Přepsat psacím písmem nebo opsat slova ze Slabikáře na s. 103 (1. a 7. sloupec z tabulky).

Opsat 4 řádky z listu na s. 70 (Táta napřed, Honza vzadu, nesli pařez přes zahradu. Jaký je míč? Kdo to ví? Kulatý a gumový.)



PÁTEK

​​​​​​​

  1. hodina

Slabikář

Přečíst text na s. 123 a podtrhnout správné odpovědi: Podtrhni jména 2 mužíčků, kteří žili v pařezové chaloupce (Křemílek, Vochomůrka). Jaký byl Křemílek (hubený)? Jaký byl Vochomůrka (tlustý)?

Namalovat Křemílka nebo Vochomůrku.

Napsat slova opačného významu (Křemílek – Vochomůrka, tlustý – hubený, den – noc, světlo – tma, špinavý – čistý; brzy – pozdě, rychle – pomalu, chlapec – dívka, dlouhý – krátký, malý – velký).

Dopsat roční doby: JARO – LÉTO – PODZIM – ZIMA.


Úkoly na listu s. 118

Písmeno Q, q - zakroužkovat je v básničce.

Přečíst text ze cv. 1. Všechna slova začínají na „akva“, protože jejich význam je  spojený s vodou (akvárium, akvabela, akvapark).


  1. hodina

Čtení

Uděláme v online výuce (co nestihneme, udělají děti samostatně).

Slabikář

Přečíst text na s. 124 a odpovědět správně: Jak se jmenuje kocourek (Modroočko)? Kdo žije s kocourkem (dvojnožec)?

Úkoly na s. 125: Dřevo, co jsou na něm vousky… = kartáč. Dvojnožec = člověk. Černý drápek… = pero. Nestvůra… = autobus. Svítící bílá miska… = měsíc. Blýskavé oči… = brýle.

Opsat jména Modroočkových kočičích kamarádů.

​​​​​​​

Psaní

Opsat 4 řádky z listu na s. 69 (Hopsa, hejsa, hop, hop, hop, Lucie má dlouhý cop. Číčo, číčo, čičičí, ty máš oči kočičí.)

V Písance na s. 23 obtáhnout zbylá slova ve větách a dopsat do vět slova podle Slabikáře na s. 105 (Byli jsme v zoo v Praze. Máma mi koupila zmrzlinu. Já jsem fotografovala zvířátka. Gorilí máma chovala miminko. Gorilí táta se houpal na houpačce. S opičkami byla veliká legrace.).