4. týden 30. 3. - 3. 4. 2020
Úkoly pro žáky 6. B třídy na týden 30. 3. – 3. 4. 2020
6.roč. – ČJ – mluvnice:
písemně do sešitu – učebnice str. 72/ tabulka nahoře Přívlastek může být – přepsat do mluvnického sešitu + str. 72 / cv. 4, 5a, ústně str. 72 / cv. 3
písemně do sešitu přepsat tabulku o předmětu ze str. 72 dole a str. 73 nahoře + písemně do mluvnického sešitu str. 73 / cv. 2
do prac. sešitu vypracovat str. 37/ cv. 5, 1 + ze str. 38 / cv. 38 2a ( pomocí čar ), kdo umí ústně 2b, a písemně str. 38 / cv. 3, 1, 2
ČJ – literatura: naučit se nahlas číst text Rudyarda Kiplinga - Mauglí ( str. 69 – 72 )
ČJ – sloh: vypracuj do učebnice tužkou str. 126-127 / cv. 6a
DĚ
Zápisy do sešitu. Je možné si je přepsat či vytisknout a nalepit. Přečíst v učebnici str.108, prohlédnout si mapku se znázorněním jednotlivých bitev a přečíst text o válečných slonech (levý sloupeček).
Druhá punská válka
Druhá punská válka se odehrávala především na území Apeninského poloostrova. Kartáginský vojevůdce Hannibal se vydal z oblasti Nového Kartága náročným pochodem přes Alpy proti Římanům. Zcela je tím zaskočil a slavil jedno vítězství za druhým. Např.bitva u Trasimenského jezera, bitva u Kann. Dostal se až k Římu (Římané již vyděšeně křičeli: Hannibal ante portas. = Hannibal je před branami.). Přesto se Římanům podařilo vylodit v severní Africe a Hannibal musel spěchat na pomoc Kartágu. V bitvě u Zamy však byl poražen schopným římským vojevůdcem Scipiem a druhá punská válka skončila kapitulací Kartága.
Třetí punská válka
Římané po druhé punské válce porazili i všechny spojence Kartáginců: Hispánii (dnešní Španělsko), Řecko, Makadonii. Ani to jim však nestačilo. Chtěli zničit Kartágo navždy. Roku 146 př.Kr. se jim to podařilo. Obyvatele Kartága vyvraždili či prodali do otroctví a město srovnali se zemí.
AJ
Tento týden začneme zpracovávat projekt o dovolené. Podle bodů ve cvičení na str 43: What to do.
Na úterý se připravte odpovědi na otázky z bodu 1, ideálně v nějakém textovém editoru na počítači
nebo na papíře a opíšete je přímo na nástěnku, kterou pro vás vytvořím.
V úterý se domluvíme, jak budete projekt zpracovávat a také si ukážeme, jak můžete snadno tento
úkol zpracovat v novém formátu přímo online.
Pokud na hodinu nemůžete ‚přijít‘, nevadí, projekt budete postupně zpracovávat sami, buď
v PowerPointu nebo Wordu. Jen mi pošlete splněnou část 1 (odpovědi na otázky) na mail. Na
společnou nástěnku se pak můžete podívat zde: https://padlet.com/pavlicova1/qrr6yhd3mmo1
Pozvánka na online hodinu
Anna Pavlicová is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Topic: 6.B
Time: Mar 31, 2020 11:00 AM Belgrade, Bratislava, Ljubljana
Every week on Tue, until May 5, 2020, 6 occurrence(s)
Mar 31, 2020 11:00 AM Apr 7, 2020 11:00 AM Apr 14, 2020 11:00 AM Apr 21, 2020
11:00 AM Apr 28, 2020 11:00 AM May 5, 2020 11:00 AM
Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/436871241?pwd=amE0VkNQQ25TNXVsR1p5ZEc4OEswZz09
Meeting ID: 436 871 241
Password: dostanete do mailu.
(ty co mi už napsali, obešlu automaticky, ti co ještě nenapsali a chtějí heslo pro vstup,
napište krátkou zprávu typu: prosím o heslo do hodiny + jméno a příjmení, do předmětu
zpráva napište AJ9-1 online, heslo pošlu nejpozději v pondělí) Pokud by vám heslo nepřišlo
automaticky, přestože jste mi už na mail psali, napište mi také krátkou zprávu, viz výše)
Matematika - aritmetika
Dělení desetinných čísel
1) dělení des. čísla přirozeným číslem - dokončení
-PS 54/4, 55/5 až 9
-nezapomínej na zkoušky!
-z přiloženého souboru si zopakuj nebo i zapiš postup
2)dělení des. čísla desetinným číslem
-prostuduj učebnice str. 114-115
-z 2. přiloženého souboru si opiš příklady i postup
-vyřeš v PS 56/1
Fyzika
Měření hmotnosti tělesa
-učebnice 30 -31
-opiš rámeček str. 31
-přešti s i z přiloženého souboru Hmotnost tělesa postupy měření hmotnosti
-PS 41/1,3 a 43/7,8
Přírodopis 6
Zápis do sešitu:
OBRATLOVCI V LESE
- Jsou to živočichové, kteří mají vnitřní oporu těla - kosti, páteř (stejně jako člověk)
- Mezi obratlovce patří:
- Paraby (žraloci, rejnoci)
- Ryby
- Obojživelníci (žáby, mloci)
- Plazi (ještěrky, hadi, želvy)
- Ptáci
- Savci (mláďata sají mateřské mléko)
OBOJŽIVELNÍCI
- Žijí ve vodě i na souši
- Patří mezi BIOINDIKÁTORY = jsou citliví na znečištění životního prostředí
- Téměř všichni obojživelníci jsou zákonem chráněni!!!
- Jsou studenokrevní = mají proměnlivou teplotu těla = podle teploty okolí
- Mají oddělené pohlaví - samec, samice
- Po oplození kladou samičky do vody vajíčka - z nich se líhnou PULCI, z pulců se postupně vyvíjí dospělec (UČ str. 43 obr. 65 vývin žáby)
- Pulci dýchají ŽÁBRAMI (stejně jako ryby)
- Dospělci dýchají PLÍCEMI
- Rozdělení:
- Ocasatí - mlok skvrnitý (UČ str. 43 obr. 64)
čolek obecný
- Bezocasí - skokan obecný (zelený)
skokan hnědý
rosnička zelená
ropucha zelená (má jedové žlázy na kůži)
- Podívejte se na internetu na video: https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10266679272-obyvatele-ceskych-vod
- Pokud budete mít čas, můžete si do sešitu nakreslit některého obojživelníka.
ZE
Ať si přílohu vytisknou a vypracují, založit nebo nalepit do sešitu.